Cronica Teatrală

Despre spectacole

Ultima săptămână din Curtea Artiștilor ediția 2019 aduce o surpriză în fiecare zi.

Luni asist. univ. drd. Oana Marin va susține al treilea dintre cele 4 ateliere de actorie și dezvoltare personală prin teatru destinate adulților începând cu ora 17:00. Atelierul este intitulat Rostire și Rost, dar nu este un curs de dicție, el se axează mai degrabă pe încurajarea unei atitudini de a comunica eficient mesajul dorit.

Actrițele Oana Marin și Oana Vlad vor susține marți un recital muzical cu momente coregrafice de excepție dedicat poetului George Bacovia. De la ora 19:00 sunt așteptați toți iubitorii de poezie pentru a se bucura de puțină poezie într-un mod inedit. ARTE TV, una dintre cele mai mari televiziuni Europene, este prezentă la acest recital, pentru a realiza un documentar despre Curtea Artiștilor, documentar ce va aduce un beneficiu turistic și un plus de imagine orașului Zalău și României. La acest recital intrarea este gratuită și este finațat de Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj prin proiectul Calendarul Poeziei Românești.

Miercuri, una dintre cele mai îndrăgite actrițe care …. publicul din Zalău, Andrada Grosu, închide seria spectacolelor de teatru din această vară,  one-woman-show-ul ei de excepție “A fost doar un vis”. “Spectacolul se joacă deja de 7 ani și este cel mai potrivit mod de a ne lua la revedere de la Curte Artiștilor și de la vară pană la anul.” – Darius Prodan, Asociația Pro Teatru. Prețul unui bilet este de 20 de lei.

Joi de la ora 20:00 se organizează o proiecție specială a filmului de animație “Strada Speranței”, prima animație 3D realizată în România. La film sunt așteptați copii, părinții dar și toți oamenii frumoși care doresc să petreacă o seară de film în aer liber. Prețul unui bilet este de 10 lei.

Vineri, Corbu și to band-ul său, vine la Zalău, în Curtea Artiștilor pentru un concert excepțional. “Încercăm să ne găsim unii pe alții, tinerii cu inițiativă din Zalău, și să ne susținem unii pe alții. Acesta a fost încă un motiv în plus, pe lângă de muzica lor de calitate, pentru care am hotărât să organizăm concertul la Curtea Artiștilor.” – Darius Prodan. Concertul va avea loc de la ora 20:00, iar prețul biletelor este de 30 de lei acces general, 20 de lei pentru elevi, studenți, pensionari.

Sâmbătă de la ora 22:00 Asociația Pro Teatru organizează o petrecere în gradină, cu intrare gratuită, pentru cei care doresc să participe.

Duminică, începând cu ora 14:00, doritorii sunt așteptați la Open Book Day. Astfel într-o pauză de la rutină, oamenii pot să citească o carte, să recite poezii sau să citească teatru pe roluri.

Actorul zălăuan Darius Prodan și colegii lui vă așteaptă la spectacolul Pisica Verde

Pisica Verde

Prietenie, sentimente neîmpărtășite, emoții,  nevoia de înțelegere, de apreciere, nevoia de libertate. Sună cunoscut? Nu e nimic altceva decât universul adolescenței presărat cu bucurii și probleme, tărâmul din care n-am vrea să mai plecăm, iar oamenii mari s-ar întoarce oricând. Activitatea Asociației ProTeatru debutează în luna Octombrie cu o poveste despre întunericul din noi, dezvăluită cu tandrețe și inocență prin vocea a șase adolescenți.

Spectacolele organizate de  Asociația ProTeatru continuă în această lună cu un spectacol captivant, ”Pisica Verde”.  Zălăuanii sunt așteptați în 9 Octombrie să se reîntoarcă fascinanta și neînțeleasa perioadă a adolescenței. E greu să fii înțeles ca adolescent, e greu să  înțelegi un adolescent și de aceea actorii din distribuția acestui spectacol vor încerca să explice fragilitatea și vulnerabilitatea acestei vârste. De ce viețile noastre sunt date peste cap și nici măcar noi nu ne putem explica ce s-a întâmplat? ”Pisica Verde” pătrunde în universul adolescenței, vorbind despre prietenie, despre dragoste, despre nevoia de recunoaștere, de susținere emoțională, de aventură, de evadare.

Readucem în ochii publicului fosta Casă de Cultură Municipală – Kalvineum

Ca un element de legătură între adolescență cu ”oamenii mari”, spectacolul se va desfășura, începând cu ora 19:00, la Kalvineum, adică fosta Casă de Cultură Municipală(Corneliu Coposu, nr. 17), spațiu sacru de joc, unde se desfășurau în trecut evenimente culturale inedite.

Pisica verde, de Elise Wilk este o poveste despre întunericul din noi, care se rezvăluie cu tandrețe și inocență prin vocea a șase adolescenți. Misterul unei lumi ce amintește de orășelul Twin Peaks este adus treptat la lumină, prin energia unui spectacol construit sub forma unui concert rock. Fragilitatea, vulnerabilitatea acestei vârste ăși caută exprimarea și cere să fie auzită, prin istoria unei crime care ne amintește ce se poate pierde cu adevărat atunci când ignorăm existența unei vieți ascunse a adolescenților.

Spectacolul este în regia lui Eugen Gyemant, iar cele șase voci care vor da suflu spectacolului sunt: Alis Pelle, Oana Vlad, Francesca Pop, Eduard Hirizoiu, Alex Popa și Darius Prodan.

Biletele se pot găsi pe www.proteatru.ro/bilete. Actorul zălăuan Darius Prodan și colegii lui îi așteaptă cu nerăbdare pe iubitorii de artă la acest spectacol, promițându-le o călătorie prin adolescență și printre adolescenți.

Dorești să scrii despre un spectacol?

Intră în echipa Cronicii Teatrale
Contactează-ne!